Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20170825

Meisjes op motoren

In de aanstaande Eppo weer een 3 pagina episode Rhonda. Hier alvast een plaatje, inclusief spelfout.
Zoals beloofd hier, op deze plek, alvast een beetje voorbeschouwing van wat je te wachten staat, op Rhondagebied, bloglezer, als je die Eppo komende dinsdag te pakken hebt. Wees bij doorlezen van deze blog gewaarschuwd! Spoilers kan ik niet altijd vermijden!
Kijk es. Hier alvast de layoutschetsen, die gebruikte voor het maken van die komende drie pagina's. Als je heel goed kijkt, kun je misschien al een paar elementen zien, ie in het verhaal van belang worden. Es kijken. Ik zie bijvoorbeeld koffiebekers en een soort boekje!
Ik zie een radio waar een verontrustende boodschop uit lijkt te komen. En op de pagina daarna ontwaar ik soort motorfiets! Goed kijken en je komt een eind, qua verhaal!
Hoewel je misschien, als ongeoefend schetskijker, duizelig wordt van de aanblik van deze potloodpagina's, vind ik ze eigenlijk zelf, bij terugkijken nog verrassend helder. Technisch zijn ze hier en daar zelfs, voor mijn doen, al lekker uitgewerkt.
Tenslotte nog wat fotoreferentie. Niet allemaal precies zo in het verhaal gebruikt, maar fijn voor de sfeer als je aan het tekenen bent. Meisjes op motoren! Prachtig!







3 comments:

Kees van den Bos said...

Jaha, die spelfout. Zeker in de komende Eppo al wel gecorrigeerd? Mijn correctielijstje ligt al klaar (hahaha) vanaf pagina 8 (er stonden ten slotte al 7 pagina´s in Sketchbook). Persoonlijk ben ik meer van meisjes op een racefiets, dat is mijn boodschop. ´Wink, wink`

fred.de.heij said...

Die tour feminin is aan mij niet besteed. Maar het kan nog saaier: Marianne Faithfull op een motor in The girl on a motorcycle. De titel is een goede samenvatting van het verhaal. Voor de leerfetisjisten, vermoed ik.
Ik ben heel blij dat Rhonda weer in de Eppo staat: iets om steeds weer naar uit te kijken.

Fred

Hans van Oudenaarden said...

Vrouwen op paarden, fietsen, gorilla's, vliegende draken. Allemaal leuk! Ik ben een visueel mens. Dank voor alle aardige woorden. Spelfouten laat ik de uitgever opruimen.