Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20120108

Pan's

Kerst, jaarwisseling, katers en snottergriepjes succesvol achter de rug. Nog één keer "de beste wensen" dan maar, blogvriend. Speciaal voor jou. Het mag, geloof ik, nog net. Het nieuwe jaar aan de voeten.
"Gestaag" is natuurlijk helemaal geen woord voor deze snelle tijd, maar toch maar het beste woord voor de groei van m'n stapel HMR-pagina's hier. Ik weet het. Ik weet het. Het gaat veeeeeel te langzaam met je strip, VANO-tje. Dat gaat wel een puntje worden de komende tijd. Even negeren nog.
Want hoe leuk is toch, dat bouwen van die super gedetailleerde decor-panorama's.

3 comments:

Otto said...

Scihtterend, Hans, echt schitterend. De vervallen schuur en de covered porch waar het goed vertoeven is, de schaduw op de bomen van het bladerdak en de takken. De ouwe voorloper van de huidige pick up beladen op onverantwoorde wijze. Hoe vaak ben jij in de VS geweest om dit zo te vatten? Verder heerlijk om al die potloodlijnen eronder te zien die het niet geworden zijn.
Een heerlijk 2012 gewenst!

Hans van Oudenaarden said...

Veel dank! Eén keer geweest, maar zoals iedereen hier, m'n hele leven natuurlijk al gehersenspoeld met(de Europese interpretatie van) die vormentaal.
Als je in deze prentjes iets "Amerikaans" herkent, maakt dat me erg blij, maar, op een of andere manier, wil ik toch ook dat HMR straks een nadrukkelijk Nederlandse strip wordt. (In m'n dromen spreekt Rhonda trouwens a l t i j d Nederlands. Een beetje als zoals Diewertje Blok))

Ossebloedrood met witte trimmings, dacht ik trouwens voor die schuur. Erg Illinois namelijk.

Otto said...

Ik heb dergelijke schuren ook in Florida en in New England gezien. Volgens mij is er geen specifieke staat gerelateerde bouw wat dit soort objecten aan gaat.
De kleuren zijn perfect!

Diewertje Blok....eh...Diewertje Blok, echt?