Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20110913

Weer een Rhonda krantentrailer.

Sinds zaterdag te verkrijgen. de gratis BNS Stripkrant:
Bloemlezing der vaderlandsche stripcultuur. Van dát deel dat lid is van de "strip-beroepsgroep", tenminste. ook iets van mij erin. Een HMR-teaser-trailer in elkaar geplakt. Anderhalve pagina verknipt tot één krantenpagina. Tekstje ervoor, tekstje erna, blogadres erboven.
Voor wie zojuist dat blogadres heeft ingetypt, kijk even rond, van harte welkom op deze blog!!!! 

2 comments:

Otto said...

Eindelijk de krant gescoord en doorgelezen (viel op een paar uitzonderingen na niet mee). Verbijsterend hoe de Rhonda pagina werkelijk boven alles uit stijgt. Maar Hans, eind 2012?! Wow dat duurt nog lang. Ik vond de humor overigens erg leuk (Is dat de roomservice al, schat?) gaan we dat meer zien in Rhond (ondanks het toch wel "donkere" verhaal)?
Grootste teleurstelling in de krant de bijdrage van super tekenaar Daan Jippes. Een halve pagina zijn Havank boekjes pluggen, daar had ik toch meer van verwacht. Dit moet mensen die niets met strips hebben aan het lezen krijgen?! Het is wel heel erg een ons kent ons product geworden met veel referenties maar totaal geen introductie. Niets over het maken van een strip, de verschillende stijlen en soorten met voorbeelden aangevuld. Een krant vol met schitterend tekenwerk en oprechte verhalen of sterke humor.
Ik had bij de Noorman trouwens een van de laatste exemplaren, maar ik heb dan ook wel eens gehoord dat veel mensen een kat hebben in Arhmen...

Hans van Oudenaarden said...

Dank, Otto!
De BNS-Stripkrant had me nadrukkelijk gevraagd om een VANO-bijdrage, dus ik heb iets naar ze gestuurd. Het initiatief voor zo'n krant is immers sympathiek.
De effectiviteit en het nivo, daarover valt veel te zeggen, maar dat moet IK niet hier gaan doen, vind ik. Ik ben hoe dan ook teveel een insider. Dat is de rol van het publiek.
Over 2012. Ik moet om geduld vragen. Rhonda blijkt een erg bewerkelijk meisje en ik moet, vanwege voedsel en onderdak enzo, helaas af en toe óók nog es een tussendoorklusje aanpakken. Zucht.