Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20171206

Psychotisch stripfiguur met warme choco!

Eppokerstcover dit jaar verzorgd door Rhonda!!!
Ik had zin in iets sfeervol, oud-Hollands, maar daar is deze duistere, psychologische Americana-strip natuurlijk bij uitstek NIET geschikt voor.  Hmmmm. Met warme choco en fijne sjaal, op de schaats onder de bruggen van de Chicagoriver dan maar? Warme, beetje enge, dromerige wintersfeerkleuren erin. Zou ik daar mee wegkomen?
De layout van het blad viel helaas erg krap uit, dus hier, exclusief voor jou, bloglezer,  nog even de complete plaat.
Het verhaal in het blad intussen, neemt z'n laatste wendingen. Je ziet het! Ik werk toe naar m'n finale. Na een paar tequila's wordt Rhonda dan eindelijk  e c h t  psychotisch. Schuldgevoel, sex en drugs! Hallucinaties en vluchtgedrag! Rhonda's gekte krijgt de overhand en waan en werkelijkheid gaan op een enge manier door elkaar lopen. En ie-der-een gaat vervolgens dan ook nog massaal achter het kind aan! Pers, politie en maffia! Okee. dat is inderdaad geen achtervolgingsWAAN meer, Rhonda ! Alleen die arme Dutch, die zet ik even op pauze. Dat kereltje stop ik even in de bak.
Hier nog even, voor de echte Rhonda-fijnproevers, wat schetsmateriaal en doku!

4 comments:

Michel Gastkemper said...

Die cover is echt mooi, Hans!

Kees van den Bos said...

Mooi dat je de hele tekening met ons deelt. Op de Eppo cover naast het logo ook nog een kerstbal, die was toch van een vorige editie?

Hans van Oudenaarden said...

Dank! Die kerstbal is inderdaad een paar jaar geleden ook gebruikt. Voor mij ook een verrassing. De layout van Eppo maakt haar eigen keuze's.

Membuat Pupuk Organik dari Sampah Rumah Tangga said...

sup, dear. Your blog looks awazing as always