Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20150327

Dutch Comic Con

Komend weekend in de Jaarbeurts in Utrecht de eerste editie van de Dutch Comic Con.  Het  Auto's, soapsterren, verkleedpartijen, maar dus ook strip. Het belooft druk te worden.
Ergens in die drukte staat de vertrouwde Eppo stand, waar een aantal Eppo auteurs hun albums zal signeren.
Ik zal er zijn, op de beurs in Utrecht, op de zondag. Zaterdag dus niet.
Ik heb begrepen dat op dit festival, anders dan de meeste Europese festivals, de nadruk wat meer zal komen te liggen op verkoopbaar artwork, dan op de klassieke album tekeningen. Eerder convention sketches dan dedicases dus.
Hmmm. Geen idee eigenlijk of dit me gaat bevallen. Flink langer werken aan zo'n plaat en daarna cash afrekenen?   Kan ik dat eigenlijk wel op zo'n drukke plek? Een wat mooiere plaat maken? Heb ik daarvoor wel de rust?  Voor de gelegenheid dus maar wat VanO conventionsketches vooruit gemaakt. Rustig thuis. Markers, stiftjes enzo. Ik heb ze allemaal bij me zondag. Kun je meteen bij me afrekenen. Prijzen marktconform.
Als je er naartoe gaat, naar Utrecht, blogvriend, kom in ieder geval even zwaaien. Op zondagochtend vanaf een uur of tien zit ik bij Eppo.

2 comments:

Unknown said...

Succes in Utrecht, Hans. Ik ga zelf naar de première van de film: 'Martin Lodewijk, de laatste pagina' in Rotterdam vanaf 13:00 u. Komende dinsdag een 'luchtige' aflevering van Rebecca in de Eppo, met ook de start van het nieuwe verhaal van Guardian (ook al zo'n bezige Blogger).

Hans van Oudenaarden said...

Dank, Kees.
Nog niet deze week, hoor, de luchtige Rhonda. Eerst nog wat romatiek en . . . gewelddadigheid.