Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20120828

Vet en nat

Klein, verschrompeld, tamelijk intens en etnisch native american. Hier een boos koppie van het belangrijke HMR-character van "Mrs. Cagman".  Even vanwege de vette haartjes. Vet haar, glad achterover en glimmend.

Zwarte vegen in het schaduwdeel en dan glans suggereren waar geen inkt zit. Zo doe ik meestal vet, donker, glad haar met inkt. Okee stock-methode, maar werkt prima.

Maar nu het tekenen van NAT donker, glad haar. Hoe is NAT haar ander dan VET haar, met inkt en kwast?
Vroeg ik me opeens af. Meer losse strengen? Druppeltjes? Of is dat over de top? 

2 comments:

Otto said...

Hoi Hans, ziet er weer vet uit ;-)
Dat koppie van Mrs. Cagman zou ook van een Mr. Cagman kunnen zijn, de rest zou haar geslacht moeten verraden want ik zag het niet zo.
Die druppels zijn echt te veel, de handoek om haar lijf geeft al het hele "ik heb net gedouced" signaal af. Dus weg met die druppels! Speelt kleur ook niet een rol bij nat haar (iets donkerder)?
Pff wat duurt het toch lang zo'n strip maken maar wat wordt het mooi!

Unknown said...

Hee Otto,
Dank! Met dunnere wenkbrauwen, dikkere wimpers en een fijner mondje was ik er waarschijnlijk geweest. Ik heb heel lang gedacht aan een elegante, oudere dame voor deze "rol", een soort boze stiefmoeder, een soort oudere Rhonda. Lag erg voor de hand, qua verhaallijn.
Uiteindelijk toch maar een actrice gekozen die duidelijk ouder en vreemder is, fysiek veel verder van Rhonda afstaat.
En je weet wat ze zeggen: "Als mannen ouder worden gaan ze allemaal Lijken op Clint Eastwood. En als vrouwen ouder worden gaan ze ook allemaal lijken op Clint Eastwood"