Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20170912

Rhonda wordt ruw geaborteerd

Voor wie vanmiddag nog naar de brievenbus moet of wil. Derde episode Rhonda in de Eppo vandaag! En de eerste, echte premiere van nieuw materiaal, want de eerste zeven pagina's waren natuurlijk al vorig jaar, in beperkte oplage, in het Rhonda sketchbook "geteased".
Rhonda en Dutch op de motorfiets ervandoor. Achteraf heb ik het mezelf bij deze ontsnappings- scene moeilijker gemaakt dan misschien nodig. Hierboven de oorspronkelijke layout voor pagina 7. Boem naar buiten, slalom en wegwezen. Op dze manier is deze pagina ook in het sketchbook gekomen. Toen ik het had geïnkt, wilde ik het opeens anders . . .



Ik vond opeens dat er in deze scene toch ook nog een "bevroren moment" nodig was. Een broeierig interval ergens in al die actie. Belegerd door het journaille. Een moment waarop onze heldin een beetje in zichzelf keert om daarna dan echt te exploderen.  Ik besloot pagina 7 te slopen en de motorscene iets te rekken. Hierboven het plaatje dat ik daartoe in de vergetelheid heb gestort. Geaborteerd, zeg maar.

En hier m'n zoektocht in potlood naar de rest van de scene. Ruwruwruw. Zie voor hoe het uiteindelijk is geworden en alle details vanmiddag in Eppo.
En hier tenslotte nog even het begin van het inktwerk. Ik was van plan deze plaat elk uur even op scanner te leggen, voor een leuke sequel of animatie ofzo, maar vergat het te doen.
Helemaal tenslotten nog wat doku. Die achterkant van zo'n 1949 Cadillac . . .dat is toch een soort springschans? Niet?

2 comments:

Kees van den Bos said...

Laat thuis vandaag en ook nog ff sporten vanavond: lekker stukje rennen met een fris buitje. Ha. Nu (22:20 u.) tijd voor de Eppo....

Hans van Oudenaarden said...

Beetje trage reactie maarre: Lees ze, Kees!