Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20121228

Aankondigingsplaat?

Gemaakt als Eppo-cover voor het nummer met de eerste Rhonda-aflevering.

Vanwege het ietwat verwarrende "ondersteboven effect" uiteindelijk toch niet als cover gebruikt.
Er is uiteindelijk een Rhonda-portret gekozen. Ik geloof dat deze tekening nu straks in het blad gaat worden gebruikt als een soort aankondigingsplaat voor de strip. Hier wat details.
Fijne jaarwissel, blogvriend!

2 comments:

Mario said...

via de Max Miller site uiteindelijk ook hier aangeland en gelijk maar bij de bladwijzers gestoken. Leuke site, leuk initiatief. Mooie plaatjes (en daar is het 'm natuurlijk om te doen). Interessant idee en diverse discussies gelezen. Ik ben zelf via full-time illustrator in de full time grafisch-ontwerperhoek beland en doe het tekenwerk er nog steeds met veel plezier -maar veel te weinig tijd- bij. Ik mis al jaren het lekker gaan zitten en de hele dag door tekenen. Maar goed. Ook bij mij moet de schoorsteen blijven roken. Als stripmaker heb je dan denk ik misschien nog wat meer mogelijkheden dan als illustrator. En inderdaad zie ik dat het bij Franka niet verkeerd loopt. Maar de bekendheid is wel iets groter natuurlijk. Hoe dan ook is het goed te lezen dat via Eppo Rhonda in elk geval meer bekendheid gaat krijgen. Wie weet waar het allemaal nog toe zal leiden. Succes!

Hans van Oudenaarden said...

@Mario: Dank!
Je hebt gelijk over die schoorsteen. Ik heb de productie van deze strip ook regelmatig onderbroken voor illu's, reclameklusjes en comissions. Vaak leuke klusjes, hoor, maar altijd daarna meteen weer terug naar m'n strippie!