Nederlandse Stripprofessional HANS VAN OUDENAARDEN blogt over wat er allemaal komt kijken bij het maken van het nieuwe RHONDA stripverhaal: "REBECCA".

20121124

Dank!



Even uit de lucht geweest, omdat ik opeens erg druk was met een paar lucratieve tussendoor-klussen. Nu weer even tijd voor de blog.
Veel dank allen voor de eerlijke en betrokken bijdragen op m’n vorige posting!  Hartverwarmend, interessant en . . . verfrissend! Dank vooral voor alle praktische tips, maar ook voor alle andere opmerkingen. Een aantal ideeën ben ik al aan het uitzoeken. Andere zijn voor een later moment. Maar sommige zijn voor mij en mijn manier van werken misschien wat minder relevant.
Ik was trouwens getroffen door het enorme ongeduld dat sprak uit de bijdragen! Zo van:  “Schiet nou toch eindelijk es op, man!" Geduld , geduld!  De eerste inlossing start begin volgend jaar. Vanaf januari is Rhonda elke twee weken met drie pagina's in de Eppo! En dat zeven maanden lang. Reuze benieuwd ben ik naar je reacties. Dat het tekenwerk wordt gewaardeerd, is me wel duidelijk. Maar hoe komt het straks over in druk? En wat vind je van het verhaal?
Vanaf januari in Eppo betekent dat rond Sinterklaas VOLGEND JAAR op z’n vroegst er een eerste album zou kunnen verschijnen. Ondertussen vriend, moet jij het doen met de Eppo, de blog en af en toe een prentje. 
Over prentjes gesproken: naar aanleiding van één van jullie tips ben ik op Catawiki voorzichtig met een VANO-winkeltje begonnen. Nog een beetje zoeken hoe het allemaal werkt, maar dat gaat vast goed komen. Goed vindbaar straks op deze grote, bekende verzamelaars-site. Een speciaal-adres voor VANO-prenten en originelen. Hier wil ik straks ook een luxe making-of van Rhonda kunnen aanbieden. En daarnaast tekeningen on demand.  Ik hou je op de hoogte!.
En ook in de winkel van Kasteel Groeneveld in Baarn zijn nu Vano-producten verkrijgbaar. De high tea prent (oplage 15) en een nieuwe koeien prent (oplage 15). En vanaf week 50 een heuse Vano-Kasteel Groeneveld puzzle. Nog net op tijd om als Kerstcadeau te vragen of te geven. (Helaas voor Sint te laat)  
Ook prentjes van Pieter Hogenbirk en Hanco Kolk trouwens in de Groeneveld winkel. En heel veel andere leuke cadeau artikelen. Misschien eens gaan kijken daar in kasteel Groeneveld (www.kasteelgroeneveld.nl)  
 
Door alle drukte trouwens nog niets kunnen doen aan de klassiek VANO-kerstkaart. Behalve een ideetje bedacht. Zou dit jaar dus zo maar eens een nieuwjaarskaart kunnen worden.

2 comments:

Stef said...

Dag Hans
bedankt voor je leuke nieuwjaarskaart en gefeliciteerd met de voorpublicatie in Eppo.

Met mijn beste wensen verbinden zich ook mijn welgemeende excuses: ik heb je Rhonda blog pas nu ontdekt. Maar dus wel nu met veel plezier gelezen.

Succes!
S

Hans van Oudenaarden said...

@Stéphane: Dank! En dan weer MIJN excuus dat ik je helemaal vergeet te bedanken!